”Run Forrest, run!”

This is it! D-Day…  Vaknade vid 08.30 med en härlig känsla av att vara utsövd för första gången på en vecka. Litet klibbig i ögonen och litet gubb-harklig i halsen, men absolut tillräckligt frisk för att springa. Låg och mornade mig en stund .

Stod sedan i vardagsrummet och tittade ut över Stockholm en lång tyst stund. Solen strålade över hela stan från Alvik i väster, över Gröndal, Kungsholmen, Norrmalm, City, Söder, Årstaviken och ända bort mot Globen i öster. (Ja jag uppskattar fortfarande utsikten efter nästan två år här uppe på Nybohov. Den är outstanding och alltid lika inspirerande.) En  härlig morgon i livet!

Jag laddade på med en tallrik gröt och två hårdkokta ägg plus utmärkta Kalles randiga kaviar till frukost. Den speciella mixade kaviar-osten har verkligen blivit en favorit. Rekommenderas! Så fick jag en bra start på dagen. Den här gången springer jag ensam. Det känns genre-riktigt för detta år som kommit att bli ensamt på många sätt och av flera orsaker, men ändå i en positiv bemärkelse.

Det var väl också meningen att jag skulle göra loppet själv utan moralisk support av en nära vän i år. Det klarar jag, det  kommer att gå bra. Jag har ett par kollegor från jobbet som jag kanske får syn på under loppet, hoppas det. Och jag kommer hålla ögonen öppna efter ”45-minuters-mannen” och hänga på honom åtminstone fram till backen vid Sofia Kyrka. Sedan räknar jag inte med att kunna hålla det tempot längre.

Jag får passa mig för att knäcka mig. Jag vet inte hur det kommer att funka med att inte ha tränat på hela veckan innan loppet? Kanske har jag vilat mig i form?  Jag ska i mål! Och på under 50 min så jag slår förra årets tid. Det är ambitionen idag. Och så fick jag en fullkomligt underbar mejlburen hälsning från en stark supporter i Denver, Colorado imorse… ”Run Calle, run!!!” Ja visst! Forrest själv ska inspirera mig i detta episka lopp!!!🙂
FORREST GUMP, Tom Hanks, 1994. (c) Paramount Pictures/ Courtesy: Everett Collection.
Run Forrest, run! (Klicka för mycket större bild)  

Ett svar to “”Run Forrest, run!””

  1. Halloj!
    Lycka till i kväll. Jag tror att det kommer att gå fint. Du har väl inte glömt att klippa tånaglarna?

    Och jag håller fullständigt med dig om Kalles randiga. Den är utmärkt.🙂

    /Mari

Kommentera

