Up, up and away…

Ja nu är det nära… Det är egentligen helt galet att det blir en blogg till innan resan. Det här hinner inte jag men det verkar som att jag kommer hinna det ändå! 🙂 Jo jag har hunnit packa allt, ladda över en massa nytt till mobilen och få med ett gäng mixade CD-skivor. Härligt!

Och så återupptäckte jag Eric Gadd mitt i packningen. Satte på min vinylupplaga av ”Do you believe in Gadd” från 91. Den är verkligen extremt mycket 90-tal, men full av positiva minnen för mig. Var riktigt trevligt att återstifta bekantskapen med Gadd…

Om ungefär tio minuter kommer taxin och plockar upp mig.

De här sista minuterna hemma innan en längre resa är alltid smått magiska för mig. Det känns väldigt läckert att knappa in dessa sista rader och önska er alla två underbara veckor. Det är vad jag planerar att ha. Jag tror inte det kommer bjudas tillfälle att blogga där borta, men man ska aldrig säga aldrig.

Kom helt plötsligt att tänka på en Yello-text i en suggestiv stämningsfull låt, La Habanera:

”Pedro Comacho
The former informer of the secret police
Is still standing outside the club
Pretending to be blind
He watches the last plane to Miami
Disappearing in a flaming purple sky…”

 
Men den här gången flyger jag österut. En 39-åring loggar ut…

Oops, där är taxin! Up, up and away!

fig-b747.gif

Kommentera

