Frisk till festen? Möte med Ipren-mannen

Jaha… Ikväll är det fest. Stor fest. Och här sitter jag vid 12 denna lördag och känner mig litet febrig och skakig. Har haft nån konstig mild förkylningsinfluensa hela veckan med lätt feber som kommer och går, litet huvudvärk och sjukdomskänsla, matthet i kroppen. Trist!

Jag har nu laddat med Echinaforce, C-vitamin, sömn, tranbärsjuice, vatten och litet konjak igårkväll. Och ikväll ska jag stifta mitt livs första bekantskap med Ipren-mannen. Jag har köpt Ipren för första gången och kommer att ta tabletter ikväll om det så ska behövas för att kunna delta i festen och dansa och ha kul.

Efter alla års exponering för Ipren-mannen vore det väl konstigt om det inte blev så att jag provade till slut. En sak till som är bra med Ipren – det är ok att ta sig ett glas i kombination med den. Jag har ringt Sjukvårdsupplysningen, så jag vet…

Håll tummarna för mig ikväll!


Original Ipren från 1999


Den sjukt roliga internationella Ipren-versionen. Den hysteriska ryssen är min favvis!

PS: Ok, jag mår inte riktigt bra. Det är ett faktum. Men det kunde vara värre. Jag kunde sitta och guppa i en livbåt ute på norra Atlanten i mars 1943…

Kommentera

