Carl Johan de Geer ? ? ?

När jag lyssnar av min telefonsvarare ikväll hör jag ett mycket besynnerligt meddelande som en för mig okänd mansperson lämnat igår lördag 3 maj kl 18.21.

Det enda han säger är ett namn: Carl Johan de Geer – ja just det konstnären som en gång var med i proggruppen Blå Tåget. Mannen bakom kultbetonade tv-serier som Tårtan, Doktor Krall och Privatdetektiven Kant.

Carl Johan de Geer
Carl Johan de Geer (1938- )

Vad personen som sade namnet Carl Johan de Geer på min svarare igår menade eller ville framgick inte. Det är ännu så länge en gåta. Det kanske är någon vän som förställt sin röst och behagat skämta?  Eller om det är någon okänd kuf som roat sig med att bläddra i telefonkatalogen (isåfall troligen en äldre kuf med ringa ”datavana”) och ringa upp någon med samma förnamn som de Geer? Ett mysterium.

Om du som läser detta vet något motiven eller bevekelsegrunderna bakom det gåtfulla meddelandet på min svarare från lördagkvällen (när jag för övrigt var på en mycket trevlig 40-årsfest i Segeltorp) så hör av er. Skingra dunklet kring denna gåtfulla händelse!

PS: Bloggen om Viva och ”Change is the only constant” hanns inte med denna helg. För mycket bra väder och för  mycket annat som väntat alltför länge.

 

Ett svar to “Carl Johan de Geer ? ? ?”

  1. Nej tyvärr så vet jag inte vem som ringde till dig. Men det hände andra mystiska saker denna kväll… som en försvunnen margerit…😮 Väldigt trevligt att du kunde komma Calle!🙂

Kommentera

