Syréner med septemberkänsla

Fortsatt svalt väder ute. Nu regnar det också av och till. De stora klara dropparna på bladen utanför mitt kontorsfönster glänser och ger än mer känsla av september. En märklig vag höstkänsla mellan hägg och syrén. Det är nåt jag inte kan minnas att jag känt tidigare så här års. De lägre temperaturerna är i alla fall bra för blomsterprakten ute. På det här sättet ”brinner” det inte över så fort.

Det känns som att jag inte borde ha fryst mitt träningskort på Centralbadet redan i den gångna helgen. Det känns mer lockande just nu att gå ned i gymmet där och träna och sedan simma än att sticka ut och jogga. Men det här vädret är bara temporärt det vet jag.

Har läst en massa på nätet om Beatles och känner att det är dags att köpa fler plattor med dem och nån biografi. Fascinerande att se att det var ganska nära 76 att Lennon och McCartney kom sig för att göra nåt ihop igen. Det ska bli intressant att läsa mer. Och mer bloggat om ämnet lär det också bli.

Igår såg jag säsongens första utslagna syréner i parken vid Högalidskyrkan när jag T och jag promenerade där. Det är en mycket stilla och eftertänksam vecka detta. Det känns att det snart kommer att hända något. Det blir bra…

Kommentera

