Raklödder och inte terrorism på OKG

Jo det var som jag trodde. De två östgötska svetsarna från Norrköping var förstås inga terrorister. Det handlade inte om sabotage.

Ingen kan dock förklara varför mätutrustningen visade att det fanns trotyl på en burk raklödder som en av männen hade med sig in på verket den 21 maj. Leverantören av säkerhetssensorerna granskar nu sin mätutrustning. Det är bra.

Jag tycker ändå det känns betryggande att säkerhetssystemet på OKG fångar upp även en sådan här sak. Hellre för noga än för släpphänt. Konsekvenserna kan annars bli för allvarliga.

Jag kommer alltså även fortsättningsvis att kunna koppla av när jag hälsar på pappa på hans sommarställe i Misterhults skärgård, i närheten av OKG och kärnkraftverken. Det är inget jag oroar mig för. Det är en underbart vacker plats, snart är jag där igen…

Ett svar to “Raklödder och inte terrorism på OKG”

  1. Alltså, nu har ju inte jag skägg…. Men ska man verkligen spränga bort det? :S

Kommentera

