Hemma i stan igen

Flög hem från Skåne igår och är nu hemma igen i stan. Var på kusin Ps 40-årsfest igårkväll. Hemma igen efter en intensiv resa med stopp hos vänner och familj i Småland, Halland och Skåne. Nu utbryter det stora sköna lugnet. Tre veckor kvar innan jag börjar jobba för min nya arbetsgivare 1 september.

Bröllopet i Växjö var mycket vackert och jag är glad att Johan och Sara som rest så långt, hela vägen från Sydney, fick en så härlig dag där solen sprack fram just i lagom tid för vigselceremonin nere vid Helgasjöns strand i Kronobergs gamla stämningsfulla slottsruin. Det var en ära att få agera toastmaster på detta grandiosa bröllop och en utmaning att hinna få in alla 20 talare i programmet. Jag fick tampas litet med den cateringansvarige mannen som hade en annan idé om hur talarna skulle hanteras än jag och brudparet (märklig attityd), men det gick bra! När heliumballongerna med våra önskningar steg mot natthimlen kände jag mig väldigt glad å brudparets vägnar och även å mina egna. Det hade varit en fantastisk kväll!

Jag sa hej till Herman vid busstationen i Växjö i hällregn dagen efter då en lokalbuss skulle föra mig vidare på tvärsan genom Sverige till Halmstad. Föraren tog inte kort så det var tur att H hade cash så jag kom med den dagen. Dåligt där Kronobergstrafiken! Det borde ni informerat om och jag som t o m ringde er innan för att kolla upp vad som gällde! Resan var vacker och ofrivilligt festlig med stopp i varje vägskäl då en röst på skönaste småländska mycket långsamt och tydligt uttalade ALLA namnen på platserna vi passerade.

Våldsamma regnstormar i Skåne med avblåsta kraftledningar på Hallandsåsen resulterande i stillastående tåg som sedan höll mig kvar i Halmstad tills bussen förde mig vidare dagen efter. Ett fint besök i Tyringe väntade. Alltid starkt att komma dit.

Skönt att sedan ta det riktigt lugnt på Österlen. Sova ut. Äta ordentligt. Promenera med A. Fint. Fick litet bra vitamin-coachning där också. Skönt att vara frisk igen. Ordentligt frisk. Inget är viktigare.


En liten del av underbara Sandhammaren, Sveriges vackraste sandstrand

Jag har bestämt mig för att ställa upp i Midnattsloppet i år igen, trots att jag detta år knappt kunna träna någon löpning. Tyvärr är det så. Men att springa igenom loppet i en långsammare startgrupp för att hålla sviten uppe är inga problem. Grundkondisen är det inget fel på. Midnattsloppet är en fantastiskt stämningsfull upplevelse! Prova själv!

Ett svar to “Hemma i stan igen”

  1. Tack Calle, vad glad jag blir! Verkar som att du har haft det underbart i Sverige under semestern. På måndag åker jag och Sascha till småland för att hälsa på min farmor. Det ska bli skönt att komma dit. Kram!

Kommentera

