I väntan på hantverkarna

Så närmar sig åter augusti sitt slut och med det mitt långa sommarlov. Det har verkligen varit härligt att få så pass mycket tid ledigt. Samtidigt har det också varit så mycket aktiviteter och resor att det aldrig nånsin kändes långsamt.

Det gör det däremot nu denna torsdagsförmiddag. Känns långsamt alltså. Här sitter jag och har plastat in hela min lägenhet och väntar på hantverkare som skulle kommit 07.00 men som fortfarande vid snart 10 inte visat sig. Varför? jo det handlar om att min bostadsrättsförening ska byta ut fönstren – och putsa och måla om fasaden.

Detta att vi målar om fasaderna på Nybohov har ju blivit en fråga för stora delar av övriga Stockholm. Tidningen City har haft en omröstning om vilken färg som var mest poppis. Den ljusbrunröda färg som föreningen valt i samråd med en av de ursprungliga arkitekterna var den mest populära. Men det där är ett helt kapitel för sig. Mer om det en annan gång.

Just nu sitter jag här och undrar vart hantverkarna tog vägen? Det är verkligen en klassiker att just hantverkare lyder under andra lagar och regler än oss andra. Vad betyder en överenskommen tid för en hantverkare? Ofta verkar det som att det inte betyder just nånting. Tyvärr.

Lägenheten är redo och skyddad i plast eftersom grannarna varnat för att det lär damma nåt fruktansvärt när fönstren byts. Ja datorn är ju inte bortdragen och inplastad än. Det lär väl bli det sista jag gör innan byggkaoset börjar. Nej om jag skulle ta och ringa och kolla vad som hänt???

Och i helgen är det dags för årets kräftskiva igen! Den här gången nere hos pappa i Småland. Kult!

PS:
Var och åt en fantastiskt god middag med kusin P i veckan. Det vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på vad vi åt – och drack, en underbar Montepulciano di Abruzzo. Måste be att få rekommendera utsökta restaurang Porto Fino vid Zinkensdamm. Kanske Stockholms bästa italienare just nu?
http://info.aos.se/sajter/portofino/1.html

2 svar to “I väntan på hantverkarna”

  1. Låter gott. Ska vi gå dit nångång? Utan mina tre huliganer? 😉

  2. Det tycker jag låter som en mycket trevlig idé!

    Förresten ska du ha ett stort tack för tipset om ”The Dark Tower”-serien, är nu inne i fyran ”Wizard and glass”. Finns mycket att säga om serien. Det får vi höras speciellt om!

Kommentera

