Ett livstecken och vidare med Mr King

Jo jag lever…

Men det är mycket runtomkring mig nu som gör att det liksom aldrig finns tid att blogga. Mina åtgärdslistor är långa i veckorna och bloggandet har fått stryka på foten, precis som jag gissade tidigare. Framförallt behöver jag sova mer för att må bättre. Ett sätt är då att komma isäng en bra bit före midnatt. Jag spenderar helt enkelt för mycket tid framför skärmen, men det håller jag på att ändra på.

En trivial detalj som ändå varit ett problem och en rejäl tidstjuv är att ljudet i min dator inte funkat på två veckor. Felsökning, felsökning… Trots utbytta ljuddrivrutiner vill det sig inte och allt tyder nu på att själva ljudkortet är trasigt. Får se hur jag gör med det, nuvarande dator ska ändå återlämnas om ett par månader eftersom det är en Hem-PC som snart tjänat ut.

Nytt jobb började jag på 1 september och det är intensivt, liksom helgerna då jag varit nere i Skåne ett par gånger och hälsat på flickvännen. Nu var hon här uppe i helgen. Mycket trevligt. Om än jobbigt med distansrelation, men det visste jag ju redan. Det går att lösa och med tiden hittar vi en bra lösning.

Mycket vackert septemberväder idag. Känns så uppfriskande och härligt. Det var sånt jag hade tid att skriva långa bloggar om för ett år sedan. Nu sammanfattar jag detta i ett par meningar. Härligt är det i alla fall! Och i Stephen Kings ”Dark Tower”-serie har jag nu hunnit fram till del V – ”Wolves of the Calla”. Det är mycket intressant läsning.

wolves_of_the_calla

Här har han verkligen skrivit en berättelse med fascinerande språng mellan olika världar och tider där återkommande symbolik spelar stor roll. Och det är intressant vilka reaktioner det väcker att gå runt med en bok av Stephen King i handen på stan. Det finns uppenbarligen en hel del fördomar runt Kings författarskap… Mer om det en annan gång. God natt!

 

3 svar to “Ett livstecken och vidare med Mr King”

  1. Jag sa ju att du skulle gilla dem….😉 Jag har också fått alla möjliga reaktioner på att jag läser King. Folk har så konstiga fördomar om en författare de aldrig läst. Bäst var för ett par veckor sedan när jag stötte på en kanadensisk tjej som tyckte King skrev för långsamt! Ändå har han dryga 50 titlar att skryta med. Just nu läser jag hans senaste alster ”Duma Key”, mycket bra. I varje fall, den kanadesiska damen tipsade mig om en annan författare vid namn Joe Hill som skrivit bla ”Heartshaped box”. Värt att kolla upp tänkte jag, och nu står den på tur att läsas i bokhyllan. Och gissa vad. Det är Stephen Kings son!!🙂 Äpplet faller inte långt från trädet, tydligen. I övrigt har jag saknat dig. Kram kram!

  2. Absolut! Jag gillar bokserien. Det finns mycket att säga om den och det mesta är positivt. ”Heartshaped box” är ju för övrigt en titel på en gammal Nirvana-låt.
    Kram!

  3. Vilket underbart omslag!

Kommentera

