Inplastad

Oktober… Igen. Gulröda löv och klara hösthimlar växlar med moln, regn och snålblåst.

Och många turer till Skåne. Underbar fredagar med flighter som startar i solnedgången – den är så otroligt extra vacker när man kommer upp på 9 000 meters höjd och får en förlängd variant där solljuset färgar undersidan av högt liggande moln. Stora ulliga bomullsliknande cumulus och höga tunna cirrus. Overkligt vackert. Och härligt lyckliga möten på Sturup efter landning.


Höstskymning över Mälaren sedd från ovan, några minuter efter start från Bromma

Tunga, ruggiga och litet deppiga söndagkvällar med avsked på Sturup i mörkret och hemresa till Stockholm med ankomst till ett Bromma flygfält där bussarna slutat gå och det inte alltid finns taxi. Att promenera längs Ulvsundavägen i höstmörkret medan bilarna dånar förbi är ingen höjdare. Det är upp och ned den här hösten – som i hissbranschen… Hmmmm…

Jag är tillbaka i distansrelationens ebb och flod. Det var inte som jag tänkt mig, men nu är det så här igen. Det blir bra.

Och nu har fasadrenoveringen i bostadsrättsföreningen hunnit till min port. Byggnadsställningar har rests in mot gården och byggplasten har nu kapslat in min södersida. Lägenheten har liksom blivit belägrad. Sakta men säkert byggs även ställningar på norrsidan som vetter in mot stan, men den är betydligt högre så det tar längre tid. I nuläget är jag alltså 50% inplastad. När det blir 100% kommer det säkert att kännas segt. Lägenheten där jag bor är väldigt mycket ”utsikten” mot norr. Tar man bort det är det fortfarande en välplanerad lägenhet, men minst en dimension har försvunnit. Hoppas det går fort med fasadrenoveringen!

3 svar to “Inplastad”

  1. Varför står det fortfarande civilstånd: singel på din presentationssida, när du så uppenbarligen har en sötnos i Skåne? 😉

  2. Ett exempel på att jag har väldigt mycket omkring mig den här hösten och inte hinner leta reda på var i menyerna man ändrar en sån sak…

    Läser nu de sista kapitlen i sista och sjunde delen av ”Dark Tower”-serien. Mäktigt och dramatiskt. En fantastisk resa har det varit att följa Roland och hans vänner på deras långa färd… Började läsa Gunslinger i början av juli. Ett fantastiskt lästips från dig min vän!

  3. Det var så lite så. 😉 Läser ”Heartshaped box” av Joe Hill nu, och gillar du att bli lite rädd så kan jag rekommendera den.

Kommentera

