Inte ett nyårslöfte…

Efter stilla julfirande i Stockholm och dito nyårsfirande i Skåne är jag tillbaka i Stockholm igen sedan ett par dagar. Bloggandet går som vanligt i perioder. När det blivit ett naturligt upphåll är det alltid segt att komma igång igen.

Fick i julklapp av A en intressant konsultation med en personlig tränare och nutritionist nere i Ystad, Seth Ronland. En mycket dedikerad och kompetent PT. Han var riktigt, riktigt duktig och det märks att det hänt en del sen jag sist fick konsultation inom området – det är 8 år sen nu.
http://www.sethronland.nu/

seth-ronland

Med mig hem till Stockholm hade jag alltså ett nytt träningsprogram och en massa intressanta tips på lämplig mat och kosttillskott. Första träningspasset, i förrgår, var också grymt hårt. En mängd okända och/eller bortglömda muskler tränades. Träningsverken nu 48 timmar senare är också horribel. Det tog. Rejält. Jag har haft svårt att gå i trappor idag. Mmm…

Nej, detta var alltså inte ett nyårslöfte. Dem slutade jag med för över 1o år sen. De funkar inte. Tror jag skrev om det här förra nyåret förresten.

Det intressanta blir nu att se i vår hur många ytterligare kilon jag kan gå upp utifrån hårdare träning, mycket mer mat och kosttillskott? Klarade jag 2,5 kg under hösten med halvdan träning borde jag kanske kunna klara 5 kg fram till Midsommar… Jag har ju slarvat med ben och rumpa de senaste två åren. Nu är det dags för en rejäl satsning igen. Nåt i stil med hösten 2000. Ha ha! Det vore skoj! 80 kg – det har jag inte ens kunnat drömma om tidigare. Vi får se hur långt jag kan ta det?

Kommentera

