En länge efterlängtad semester

Det har varit intensiva dagar nu i april. En vacker och händelserik påsk följd av två intensiva veckor på jobbet. Har skrivit mycket hemma på min kant vilket gjort att tiden för bloggen varit minimal. Vädret har dessutom för det mesta varit helt gudomligt vackert – vilka fantastiska ljusa aprilkvällar det blivit. Som jag väntat på detta. Underbart!

Men nu händer nåt som känns kul att kommentera här. Min sedan januari uppskjutna semestervecka blir av. Reser med gamle vännen Herman en vecka till Cypern för att träna, läsa, meditera, vila, äta gott och fira att vi känt varandra i 25 år nu. Det började våren i nian, i april, och har pågått sen dess.

Cyprus
Den vackra medeltida borgen vid Pafos på Cypern

Cypern har jag i o f s besökt tidigare, två gånger t o m; 1997 och 2001. Minns att jag kände mig ”överårig” redan som 29-åring i Ayia Napa, men det var också på pubrundan vid Klostertorget mitt i stan där kraftigt berusade 18-22 åringar hoppade runt i nåt sorts märkligt ”jenka-tåg”. Olämplig sysselsättning för en 29-åring, åtminstone för mig. Och det är inte den delen av Cypern som intresserar oss på denna resa. Nej jag ser fram mot att få uppleva något annat och att få berätta om det här sen.

Kommentera

