En högsommardag i maj

Jag hade picnic idag vid Ältasjön med en god vän. Hettan var lika stark som Cypern nu för en månad sedan och solen kändes bara något mindre intensiv. Solljuset silades så vackert genom det ännu skira ljusgröna lövverket, men värmen kändes som en riktig högsommardag i juli. Vilken fantastisk sommarhelg det varit!

Mina planer att renovera badrummet börjar äntligen nå sitt mål. Snart är offerten godkänd och detta sedan länge planerade arbete närmar sig mer och mer.

Jag har nu börjat läsa ännu en av Steven Saylors romaner om ”Gordianus the Finder” i republikens Rom, ”Catilina’s riddle”. Det är som alltid intressant läsning. 

Det är en våldsamt intensiv tid detta, inte minst på jobbet. Jag har idag svårt att förstå hur jag kunde hinna skriva så mycket här i bloggen förra året? Nu får jag verkligen stjäla litet tid här och där för att åtminstone kunna skriva några rader ett par, tre gånger i månaden.

2 svar to “En högsommardag i maj”

  1. Kul att ”se” dig igen. Började nästan fasa för att du hade slutat blogga – åh hemska tanke!

    • Tack för din trevliga hälsning! Nej, slutat har jag inte. Det är dock svårt för mig att hinna med nåt riktigt fokuserat bloggande nu pga situationen på jobbet och privat. Intensivt!

Kommentera

