Missar ”Where the action is”

Med sådana artister som Pixies, Olle Ljungström, Pretenders, Markus Krunegård och Perssons Pack borde jag verkligen ta mig till ”Stora Skuggan” och festivalen ”Where the action is” denna kväll. Neil Young och Nick Cave har aldrig varit några stora personliga favoriter för mig, men jag hade naturligtvis gärna sett dem också. Och Duffy…

Men… Detta är 2009 och det är inte lätt att få med sig sina vänner på den här typen av aktiviteter. Nej. Ingen av mina vänner kan följa med. Av olika skäl. Dessutom har det regnat mest hela tiden sista veckan och just nu denna eftermiddag vid halv fem närmast öser det ned över stan. Synd.

När Pixies återförenades 2004 och bl a spelade på Roskildefestivalen blev det för svårt att ta sig dit. Att det även denna gång blev för svårt, trots att denna festival äger rum i Stora Skuggan, känns sorgligt. 
http://www.wtai.se/

4 svar to “Missar ”Where the action is””

  1. Fast….du har inte frågat….

  2. Vi var påväg men det var inget roligt väder, tyvärr.

    Du frågade inte heller oss. Är vi ingen vän nu?

    • Oj, oj! Det här måste vara min mest missförstådda blogg nånsin… Vad synd att inte heller ni hörde av er till mig!
      Det verkade vara rätt taskiga odds att ringa en barnfamilj några timmar innan en festival och utgå från att de
      skulle kunna hänga med… Hade ni gått den fredagen, hade jag hängt på!

Kommentera

