Sambo igen

Ja nu händer det igen. För första gången på sju år är jag på gång att bli sambo. Det är en väldigt spännande och trevlig känsla!

Det hela blev klart så sent som i onsdags i o m att flickvännen kom in på den utbildning i Stockholm hon i första hand önskat sig. Härligt!

I värmen i veckan har jag börjat packa, flytta undan och förbereda i lägenheten. Efter snart fyra år uppe på Nybohov (!!! hur kunde det gå så fort?) har det börjat på att gro igen här och var. Jag har samlat på mig en hel del papper, kläder och prylar som inte är nödvändiga. Nu måste de ut. Jobbigt, men bra. Har också skaffat info om sambolagen och läst på litet.

Det är en ny fas i livet som börjar. Konstaterar att det också, statistiskt sett, inträffar mitt i livet. Efterlängtat.

Ett svar to “Sambo igen”

  1. Kul! Skickar en liten imaginär blomma till er! 🙂

Kommentera

