Lidl i Liljeholmen?

De sista dagarna innan nya centrum öppnar stiger spänningen i Liljeholmen. Arbetena pågår dygnet runt; leveranserna till de nya butikerna sker utan avbrott. Män i fägglada overaller som smitit ut från centrumbygget dominerar gatubilden. Nyfikna människor svärmar runt centrumområdet och försöker titta in genom de stora glasade fasaderna. Vilka är de 90 butikerna som ska öppna? Ska Deichmann in? Är det ”Loket” som ska tala vid öppningsceremonin? Är det han som genrepar där inne?

Det hetaste ryktet säger att  Lidl ska öppna sin 147:e svenska butik i Systembolagets gamla lokaler. Är det därför containrar från gamla Östtyskland dykt upp här och var i Liljeholmen? Är det Stasis montörer (utan färgglada overaller) som är igång för att rigga övervakningsutrustning? Är mannen med ”Lidl-kassen” en av dem? Ska jag snart börja använda Lidl-kasse på vardagmornarna?

Lidl

Frågorna är många. Jag hoppas på svar på torsdag då nya Liljeholmen Centrum öppnar…

8 svar to “Lidl i Liljeholmen?”

  1. Snubblade in på din blogg när jag sökte någon form av hemsida för nya centrumet (finns ingen sådan ännu, vad jag kan se). Men har nu läst nästan hela din blogg istället 🙂 och tycker att du skriver väldigt bra och medryckande. Bor själv i Årstaberg, så jag känner igen saxofonmarodören från pendeltågsstationen. Ser fram emot att läsa fler intressanta och tänkvärda inlägg i framtiden.

    // Brian

    • Hej Brian!
      Vad trevligt att du gillar min blogg! Ja det har blivit en del skrivet sedan augusti 2007, bl a en del kängor riktade mot nya centrum i Liljeholmen som påverkat mig (och alla andra boende i närzonen) mer eller mindre under de dryga två år som byggandet pågått. En del av det jag skrivit må låta litet gnälligt, men det har verkligen varit en del obehag för oss som bor alldeles intill och då särskilt vi som bott rakt ovanför det garage som sprängdes ut under Nybohovsberget hösten, vintern och våren 2007-2008. Nu är jag naturligtvis väldigt glad att invigningen äntligen sker imorgon.
      Och jo – hemsida finnes. De la upp en ny under dagen idag t o m:
      http://www.liljeholmstorget.se

      Nya centrum heter alltså Liljeholmstorget och inte ”Liljeholmens centrum”…

  2. Lidl har hyrt Systembolagets tidigare logal i Liljeholmen enligt Brf Liljeholmens Torgs hemsida.

  3. när lidl öppnar lokalen i liljeholmen centrum

    • Lidl i Liljeholmen öppnar imorgon 25 februari kl 08.00 på morgonen. Gick förbi ikväll och noterade skylten i fönstret i det som tidigare var Systemet. Så fr o m imorgon är det fritt fram!

  4. hej hej vilken tid stänger lidl liljeholmen i dag

    • Ha ha! Jag är ledsen, men så välinformerad är jag inte… Noterade dock den folkmassa som trängdes utanför när jag för en timme sen gick förbi på väg hem från jobbet… Lidl har säkert en egen hemsida där du hittar denna info!

Kommentera

