Mitt liv som boktitel

Jag fick ett sånt där kedjemejl för några veckor sedan, ett man förväntas svara på och sedan skicka vidare, ett sånt som jag aldrig bryr mig om. Fast den här gången gjorde jag det ändå till slut. Jag tyckte det var en ganska trevlig idé, detta att besvara ett antal frågor om sig själv genom att använda titlar ur bokhyllan…

An instant in the wind

Här har vi alltså en litterär statusrapport för november 2009:

Är du man eller kvinna?
Ensamstående bildad herre

Beskriv din tonårsperiod?
Den som vandrar om natten

Hur mår du?
Varma rum och kalla

Beskriv stället du bor på?
Mina drömmars stad

Vart skulle du vilja resa?
Sunnanäng

Beskriv din bästa vän?
Ett moln i byxor

Vilken är din favoritfärg?
Svart som natten

Hurdant väder är det just nu?
Kinesisk höst

Vilken är din favoritårstid?
En midsommarnattsdröm

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Nothing by chance

Vad betyder livet för dig?
An instant in the wind

Hurdant är ditt parförhållande?
In search of a distant voice

Vad är du rädd för?
En dåres försvarstal

Vad drömmer du om?
Låt den rätte(a) komma in

Dagens aforism?
Stryk molnet från din panna

Vilket råd skulle du vilja ge?
Älska dig själv

Hur skulle du vilja dö?
The bridge across forever

Ditt motto?
The power of now

Vad gör dig riktigt ledsen?
Problemformuleringsprivilegiet

Vad gör dig riktigt glad?
Strändernas svall

Strändernas svall

2 svar to “Mitt liv som boktitel”

  1. Kul idé. Kanske gör jag en genomgång osse.. 😉

  2. Jag har oxå gjort en lista 😀

Kommentera

