Att gå vidare i livet

Mitt i denna fredagkväll skriver jag några rader igen. Det blev en ganska lång paus och det har flera förklaringar.

De senaste veckorna har varit alldeles överfyllda med arbete, press och stress; mycket tufft, mycket lärorikt. Dessvärre också en del olustiga konflikter privat, men det är på gång att lösa sig i den mån det inte gjort det redan. Och i den mån det inte löser sig kan jag inte mer göra något åt saken.

Jag får konstatera att jag gjort allt jag kunnat göra, givit fler chanser än vad troligen de flesta andra skulle gjort –  men när dialogen än en gång bryter ihop och balanserade ord inte räcker, när den goda viljan inte längre finns, ja då är det till slut bara att gå vidare. Det känns som att det inte borde få sluta så här, nästan snöpligt, men nu verkar det så. Sad but true.

Det har gjort mig väldigt ledsen att konstatera detta; jag önskar att det kunnat bli på ett annat sätt – but it takes two to tango! Och då detta närmast blivit ett mönster i mitt liv är det tydligt att det är en läxa jag behöver lära. Förhoppningsvis har jag lärt den nu. Det här mönstret vill jag inte upprepa en gång till.   

Men på pluskontot dessa senaste veckor återfinns en massa bra träningspass, både fysiska och mentala. Har satt upp ett antal bra affirmationer och det suveränt nyttiga kosthållet och smoothiesarna måste jag be att få återkomma till! Och så den nära förestående utlandsresan. Mer in på pluskontot att glädja sig åt!

Ett svar to “Att gå vidare i livet”

  1. Ja, så är det tyvärr. Men det har sina poänger och förhoppningsvis så har man lärt sig nåt – till slut. Men jag håller med dig – det är alltför lätt att fasta i sina egna trygga mönster. Men det är en bedräglig tillvaro.. Ta in ljuset och känn energin sägerr jag. Det finns så mycket att upptäcka – bara man lyfter blicken en aning. Jobbar själv mycket nu med att hitta nya vägar och att lära känna mig själv. Vi är alla så mycket mer än vi kan ana..

Kommentera

