Riot in Liljeholmen, Lidl öppnade idag

Säkerhetsvakten gör förtvivlade försök att lugna folkmassan som försöker tränga sig in genom dörrarna. Innanför fönstren kan man ana horder av människor som trängs och tränger sig fram och tillbaka.

Vad är detta? Är det Backstreet Boys på Globen februari ’97? Är det löningshelg i Ullared? Är det upploppet i tisdagskväll i Liljeholmens bussterminal?

Nej, det är naturligtvis Lidl som så slutligen idag öppnat i Liljeholmen. Med nöd och näppe klarade jag mig från att bli nedtrampad när jag passerade utanför på vägen hem. Det var nästan upplopp, snacka om riot…

Under de gångna månaderna har jag kunnat se att min tidigare ironiska nonsens-blogg om Lidl varit en av de mest lästa. Uppenbarligen tilldrager sig Lidls öppnande i Liljeholmen ett oerhört stort intresse. Det är väldigt tydligt att de har ett fungerande och efterfrågat koncept. Detta måste vara en succé för Lidl att döma av intresset.

Nu är det ett faktum. Lidl finns i Liljeholmen. Watch out!

PS: Jag landade sent, sent i tisdagskväll efter en minnesvärd och härlig vecka i Egypten… Ännu en ”charter-retreat” my way, återkommer med något från det äventyret närsomhelst…

Kommentera

