Internationella sömndagen 2010

Fredagkväll. Trött efter en intensiv vecka med en rejäl ackumulerad sömnskuld; känner att en förkylning kan vara nära nu om jag inte passar mig. Tar det därför lugnt ikväll och tittar på tidigare avsnitt av ”Mauro & Pluras kök”; en mycket trevlig och rolig programserie som jag kommer få anledning att återkomma till här. Kanske litet extra kul för mig att se herrarna i aktion eftersom jag lyssnat så mycket på dem båda genom åren.

Var på Fylkingen igår och fick höra något riktigt experiementellt och intressant. Det var mer melodiöst än vad jag föreställt mig. Jag har inte varit på Fylkingen på 20 år drygt, men det ska inte dröja lika länge till nästa gång.

Vårdagjämning imorgon, men ingen ”vårbrytning” än och därför ingen Stravinskij med ”Våroffer” som traditionen bjuder. Blir ovanligt sent med den manifestationen i år, men det är inte så konstigt med tanke på vilken vinter vi haft. Nu är dock äntligen dessa makt bruten och det droppar och smälter för fullt i Stockholm.

Nu till rubriken. Den internationella sömndagen inträffar idag fredag 19 mars och kommer att fira den genom att lägga mig tidigt ikväll och sova ut för att se till den förkylning som försökt komma åt mig i veckan, inte får fäste. Att sova ut kan jag verkligen behöva. Temat för årets internationella sömndag är också passande nog ”Sov gott och du håller dig frisk!”

Kommentera

