Valborgsmässoafton 2010, sista kvällen i april

Så fick vi riktigt anständigt väder till slut. Förmiddagen idag, Valborgsmässoafton, var en härligt solig och varm upplevelse och även om det nu på eftermiddagen mulnat på något så har det blivit bättre än vad man kunde hoppas på. Det blev inga utslagna häggar vad jag kunnat se, inga +25 grader som 1990, men inte heller något snöoväder.

Det blir inget Uppsala för mig i år. Ser fram mot den stora brasan på Riddarholmen, har inte varit där på några år, men nu är det dags igen. Så blir den sista kvällen i april för mig i år.

Vad mer idag? Jo grattis Kungen!

Det är en våldsam mix av berättelser här, från de vackra vårkänslorna i Stockholm till mina historiska återblickar som jag ständigt återkommer till. Men jag avslutar i vårens tecken, gnolandes på Perssons Packs gamla fina ”Sista kvällen i april” när jag gör mig redo för att gå ut och möte densamma. Trevlig Valborg allesammans!

Kommentera

