Junitankar

Två intensiva veckor i juni ligger nu bakom mig. Viktiga saker händer. Viktiga insikter har vunnits. Viktiga mål har uppnåtts.

På jobbet har jag nu tackat ja till ett erbjudande från en annan avdelning, en roll jag är övertygad om att jag kommer kunna trivas än bättre med än den nuvarande. Privat har jag haft en del omtumlande och spännande upplevelser, bl a har jag varit på en mycket värdefull ”Access”-coachningssession med duktiga My Södergren.

Jag har träffat My litet nu och då de senaste åren på fester genom gemensamma bekanta och på Ängsbacka; hon är en karismatisk och engagerad person. Det var därför extra intressant att ta till sig av hennes coaching i detta sammanhang. Access-metoden väckte mitt intresse. Det blir mer av detta.


My talar om ”Access”-verktygen

http://www.accessconsciousness.com/fac_detail.asp?mid=86
Mer om My och Access

Ja det  har varit många intryck dessa juniveckor. Det blir nu väldigt intressant för mig att se vad detta skeende kommer att leda till. Vad kommer jag att välja för fortsatt väg?

Sedan en vecka tillbaka pågår det trevliga arrangemanget ”LOVE Stockholm 2010” – en två veckor lång kärleksfest mitt i Stockholm. På webbplatsen läser jag att ”festen invigs på Nationaldagen den 6 juni och når sitt klimax på den kungliga bröllopsdagen den 19 juni. I Stockholm och fylls atmosfären med musik, dans, kultur, mat, design, spännande kontraster och möten i kärlekens tecken.”

http://www.lovestockholm2010.se/SV/Start.aspx

”Det övergripande temat för evenemanget är kärlek. Det kan vara kärlek till Sverige, till Stockholm, kärlek till konsten, till musiken eller kärlek mellan människor. Men också vår kärlek till midsommartraditioner, till skärgården, havet och till naturen.”

Det här låter höra sig och jag ser därför fram mot att idag också själv ta del av utbudet. Det blir två olika musikevenemang i olika genrer med två sångerskor jag länge uppskattat. Jag kommer att se Malena Laszlos musikalframträdande och Irma Schultz Kellers singer-songwriter dito.


Irmas finstämda Joni Mitchell tolkningar har berört mig djupt. Den bitvis hisnande vackra videon är delvis inspelad i Kanada.

Kommentera

