Österlen igen

Så är jag åter på vackra Österlen igen. Det nästan ett år sedan. Ett underbart återseende.

Jag har åter cyklat över de stora, stora vajande solgula fälten med vinden i håret. Vilken brusande, bubblande sommarkänsla, den är härligt avkopplande, ja en poetiskt vacker känsla. Kändes nästan litet overkligt att vara tillbaka igen efter förra året då jag var här så ofta, så många gånger.

Österlen
De stora fälten på Österlen (klicka för ännu större bild)

Tidigare i veckan var jag också och övernattade på vackra Lidö i Stockholms norra skärgård. Det var en fin restaurang, krog som bl a satsat litet extra på musikunderhållningen vilket jag verkligen uppskattade.

Ännu tidigare, i måndags, var jag också på en trevlig jazzspelning på Glenn Miller Café i Stockholm. Det blir nog en blogg om det litet senare när tid finnes.

2 svar to “Österlen igen”

  1. Dag Hammarskjölds Backåkra? Kommer du åter igång med ditt bloggande nu – en comeback? Här hemma fortsätter jag att slita med frågan villen design jag egentligen vill ha/ska ha på min blogg. Förmodligen inte ett av de allra största problemen på denna planet …

    • Ja Dag Hammarskjölds Backåkra ligger bara några kilometer från den vackra lilla Skånelänga jag nu befinner mig i…

      Nej så länge min semester varar och jag bara kan låna uppkopplade datorer korta stunder så blir det inga långa bloggar. Bara korta små inlägg som nu denna gång.
      I augusti lär det börja dyka upp mer innehållsrika bloggar igen.
      Önskar dig en fortsatt härlig sommar!

Kommentera

