Forever young – andra gången gillt – nu med The Human League

Jahaja… Som ni förstått är det ett historiskt datum idag, men det finns också annat att tänka på.


The Human League årgång 1981

Om ett par timmar bär det av igen. Nu är det dags att styra kosan mot Eskilstuna för min andra omgång av Forever young-turnén. Detta sker på Strömsholmen i Eskilstunaån, mitt inne i centrala Eskilstuna. Det ska bli intressant att denna gång få höra Human League. När deras deltagande annonserades i våras hade jag mina dubier
https://japetus.wordpress.com/2010/04/15/human-league-pa-foreveryoung-festivalen-i-sommar/

Men jag hoppas och tror att de kommer att kunna göra en bra spelning som gör dem rättvisa. De har en imponerande räcka hits att kapitalisera på och då tänker jag inte bara på de största från megahit-plattan ”Dare” 1981, utan även tidigare alster. Jag tror vi kommer få höra klassiska ”Being boiled”…


”Listen to the voice of Buddha!”


The Human League årgång 2010

En annan smärre förändring är att Ultravox nu inte spelar sist, utan mer mitt i startfältet. Synd att deras ljusshow då inte kommer till sin rätt, men å andra sidan kommer då alla i publiken att få höra all deras utmärkta, melodiska och vackra musik. Jag ser också mycket fram mot att få se och höra hela deras spelning denna gång.

En annan förändring jag hoppas på är förstås att Olle Ljungström ska ha kurerat sig från sin heshet så han får möjligt att sjunga ut, fullt ut.

Kvällens körschema:

Stage Red
18.00 – Jakob Hellman
20.00 – Lustans Lakejer
22.30 – Alphaville

Stage Blue
19.00 – Ultravox
21.00 – Reeperbahn
23.30 – The Human League

2 svar to “Forever young – andra gången gillt – nu med The Human League”

  1. Ack, nu krockade vi ju inte. Men fint att du var där någonstans, i solen, ändå. Själv är jag just hemkommen från helsingborg, tämligen sliten och med bara helt regnfuktiga kläder med mej tillbaka. Puh, detta turnéliv. Nåväl. Osmälta konserter hittills, alltså. Får be att återkomma, och ser fram emot en liten recension från din sida.

    • Hej Björk!
      Jag såg dig i din fina röda klänning tillsammans med en blond tjejkompis just innan Jakob började spela, satt själv då och åt en efterlängtad middag vid borden framför scenen. Kom aldrig längst fram denna spelning. Men nu hägrar Gävle… Recensionen från Eskilstuna ligger nu uppe!

Kommentera

