Vackra dagar i september

Solen strålar från en ofta klar himmel dessa dagar. Så här långt får man säga att vi haft en vacker septembermånad. De två senaste mornarna har en tät och vackert mystisk dimma svept in hela staden, för att sedan långsamt upplösas av solens strålar och avslöja mer och mer av den vackra utsikten från mitt fönster.

Dessa dagar sammanfaller dock med mitt byte till ett nytt jobb inom samma organisation. Det är långa och mycket intensiva dagar. Men det känns väldigt trevligt eftersom jag här fått en mer tacksam för att inte säga möjlig, roll.

Jag har inte hunnit vara så mycket ute på vardagarna, men igårkväll var ett undantag då jag följde med vännen T till Ågesta och sprang 6 km banan där på dryga 32 minuter. Det var en positiv överraskning för mig som i princip inte tränat nåt denna vår och sommar. Det var en underbar kväll som avslutades med bastu i Vidja vid Magelungen.

Kommentera

