Hansson de Wolfe United släpper ”Elektriskt blått” 15 oktober

När jag hade den stora glädjen att se HdWU live på Rival i våras berättade Lorne att nya plattan ”Elektriskt blått” skulle släppas efter valet. I söndags var det val och samma dag kom information på HdWUs MySpace-sida.

”Elektriskt blått” ser ut så här och släpps 15 oktober.

Låtlistan ser ut så här:
1. Där hallonen växer vilt
2. Lilla människan i stora världen
3. Parfait amour
4. Det är nära nu
5. Generositet
6. Elektriskt blått
7. Livet är kort, kyss mig långsamt
8. Du gör så stor differens
9. Arholma-Landsort
10. Älskade monster
11. Kärlekens pris

HdWU på MySpace:
http://www.myspace.com/hanssondewolfeunited

På plattan medverkar:
Lorne de Wolfe på sång och keyboards,
Jonas Isacsson på gitarr, bas och keyboards 
Per Lindvall på trummor.

Så här tyckte jag om HdWUs spelning i våras:
https://japetus.wordpress.com/2010/03/28/hansson-de-wolfe-overlevererade-pa-rival/

2 svar to “Hansson de Wolfe United släpper ”Elektriskt blått” 15 oktober”

  1. Ingrid Munthe Says:

    Tack för att du gör reklam för plattan. Det ser snyggt ut mot den svarta bakgrunden.Omslagsbilden är en bild på mig, o.k. kanske inte togs igår, men Lorne tycker att jag är mig ganska lik fortfarande, snällt va. ha det bra.

    • Tack för din hälsning Ingrid! Jag känner mig hedrad – musiken du varit med om att skapa har följt mig genom mitt liv som ett extra personligt, fint och vackert soundtrack på vägen, steg för steg från tidigt 80-tal till nu. Fotot är för övrigt mycket vackert, mycket smakfullt – bilden gör sig mot svart och jag har alltid tyckt om och känt för Lornes formspråk, var t ex helt fascinerad av omslagen till ”Container”, ”Artattack” och ”Yes Box Allright” när de kom. Jag är inte förvånad över att nya plattan är så här smakfull, elegant och snygg. Jag köpte ”Elektriskt blått” i fredags när den kom och har lyssnat mycket på den i helgen. Jag är berörd, igen. Ni har lyckats igen… Dessutom har ni skrivit ett par texter ihop igen, du och Lorne, och det gladde mig så mycket att de var så fina. Skriver på en recension som blir klar i dagarna. Om du såg länken till min tidigare recension av spelningen i våras så förstår du hur glad jag blev att få se HdWU igen nu 2010. Ni är bättre än nånsin tidigare! Inte ofta man kan säga så, men den här gången stämmer det!

Kommentera

