”September all over again…”

September… Igen. På riktigt. Och det är Petra Marklunds födelsedag idag, så nu är vi nog mitt i septembersverige 2011 tänker jag.

Och på hennes riktiga födelsedag, den första – 12 september 1984, då jag upplevde allt detta. Ja som det kan kännas, och kändes för mig när jag som 16-åring verkligen upplevde höst med alla sinnen för första gången i mitt unga liv. En mycket stark upplevelse. Vill gärna återkoppla till en av de första bloggarna jag skrev. En stämningsfull blogg, lika stämningsfull som denna månad.

September är en speciell månad…

[youtube.com/watch?v=jta6B87iKjY]
September all over again” med September/Petra Marklund från första självbetitlade plattan 2004. Den här sorgsna tidiga låten är en personlig favorit för mig. De mollstämda harmonierna är lika starka och vackra som Petras själfulla altröst, eller om hon är mezzo? Spelar ingen roll för det är så vackert!

Kommentera

