Höstdagjämning 2011 – något försenat

Jag brukar ju alltid följa ljusets kommande och gående genom vår- och höstdagjämningar, etc. Att jag inte hann skriva något om Höstdagjämningen som inföll nu i fredags 23 september kl 10.03 svensk tid är ett bevis på att jag har litet för mycket runtomkring mig just nu.

Så nu när jag skriver denna söndagkväll den 25 september kan vi konstatera att ljusbalansen åter tippat över mot det mörkare halvåret. Generellt sett inte den härligaste tiden på året rent humörmässigt för mig, men jag måste ändå säga att det känns ovanligt bra så här långt…

Här länkar till föregående års mer initierade bloggar på detta tema:

Höstdagjämningen 2010:
https://japetus.wordpress.com/2010/09/23/hostdagjamningen-2010/

Höstadgjämningen 2009:
https://japetus.wordpress.com/2009/09/22/hostdagjamning-och-renovering/

Kommentera

