Dagen då grafikkortet dog

Nej det blir verkligen inte mycket bloggat den här hösten. Allt möjligt händer och jag har svårt att fokusera på bloggen. Är det inte det ena så är det det andra.

6 november har passerat och jag hade verkligen planerat att skriva något då igen, igår. Men för några dagar sedan började märkliga rosa och gröna prickar och streck dyka upp på bildskärmen. Det blev mer och mer ju längre datorn var på. Till slut, i lördags, var skärmen helt dominerad av rosa och gröna små geometriska symboler, prickar och streck. Mycket olustigt.

Jag trodde först det var virus, men har nu förstått att det är grafikkortet som håller på att ge upp. Ska öppna datorns chassi ikväll och prova damma av datorn. Se till att det åtminstone inte är dammet där inne som gjort att kortet överhettats. Fläkten har inte låtit bra sista halvåret.

Vi får se om det kan hjälpa. Annars lär jag bli tvungen att köpa nytt grafikkort. Datorn är snart tre år gammal så jag hade hoppats det gamla kortet skulle räcka hela vägen in i mål.

Den här korta bloggen är förstås inte skriven hemma, utan på jobbet.

Kommentera

