”Tora! Tora! Tora!” – 70 år sen attacken mot Pearl Harbor

Skäms WordPress!

Först skrev jag en blogg om det japanska anfallet på Pearl Harbor 7 dec 1941 för att den skulle publiceras igår.

Nu har jag upprepade gånger publicerat den under gårdagen, men det har inte fungerat trots att jag sett den uppe på webben med egna ögon. Så trist när tekniken sviker efter alla timmars jobb med bloggen.

Nu kommer till slut denna frustrerade kommentar upp en dag försent… Förhoppningsvis hinner jag skriva om bloggen inom kort. Men det stör mig förstås att den nu ligger en dag fel… Ja nu är det t o m så snurrigt att publiceringsdatumet ändrats till 5 december istället för 8 december. Hmmm…

Tills dess får den här  kommentaren ligga uppe som en markering till WordPress att de just nu har en missnöjd användare här…

– – –

Det är tidigt på morgonen den 7 december 1941 och den japanska hangarfartygsstyrkan har avancerat under radiotystnad och nu nått sitt mål i farvattnen norr om Hawaii…

Amiral Yamamoto…


Slagskeppet USS West Virginia brinner efter attacken 7 dec 1941

Kommentera

