Kalla februari

Har njutit av utsikten över stan idag denna magnifikt gnistrande, solstrålande iskallt vindstilla vinterdag i Stockholm – milsvid utsikt och bolmande vita majestätiska rökplymer ur stadens höga skorstenar… Friskt! Och mycket typiskt kalla februari.


Dagens utsikt från Nybohov över stan – klicka för större bild

För jag har ju extra bra koll på februari eftersom det är min födelsedagsmånad. Jag vet inte hur många iskalla födelsedagar det varit genom åren. Den här vintern har ju bjudit på en hel del ”höstväder”, men när februari närmar sig då kan man vara säker på att det knäpper till rejält och blir svinkallt. Så även denna gång.

Och ikväll drar hela Melodifestivalsspektaklet igång. Har bestämt mig för att titta så att jag kan producera min sedvanliga melodifestivalsblogg. Det ska ju bli åtminstone en varje år. Den stora frågan är väl om Thorsten Flinck ska vara tillräckligt nykter för att klara av att leverera på scen ikväll? Det visar sig.

Kommentera

