Juni 2012: regn, hårt arbete och offline på hemmaplan

Så kan denna månad sammanfattas.

Mycket hårt och intensivt arbete från strax efter sju på mornarna till mellan sex och sju på kvällarna.

Jag rundar av på min gamla arbetsplats och ser fram mot att prova något nytt till hösten. En vecka till, sen är det min tur att ha semester.

Vädermässigt har juni bjudit på regn, låga temperaturer och blåst. Typiskt varannandagsväder utan någon riktig sommarkänsla.

Den här våren och sommaren är hittills en besvikelse. Det känns frustrerande att ha fått så litet sol och värme och ha suttit inne så mycket de korta stunder det fina vädret infunnit sig.

Och hemma är datorn ännu offline efter 6 veckor. Proffshjälp i veckan visade att hårddisken var skadad. Nu byter jag ut den delen i en annars ännu fräsch dator. Från tisdag i nästa vecka bör det funka igen. Äntligen…

Det har varit intressant att åter se hur beroende jag är av datorn för att få mitt liv att fungera.

Intressant också att konstatera att detta är tredje gången genom åren jag är besviken på en Dell-dator som inte håller måttet. Jag kan alltså nu här utlova att jag aldrig mer kommer att köpa Dell för privat bruk.

Dell har förbrukat mitt förtroende och det gör jag nu offentligt här för alla att se!

Och till sist något helt annat. Nu i juni 2012 skrev jag min femhundrade blogg. 500 bloggar allt sedan sent i augusti 2007. En kontinuerlig produktion som jag verkligen har överraskat mig själv med.

Kommentera

