En ojämn sommar

Vaknar denna morgon upp på anrika Brösarps Gästgifveri i norra Österlen dit sommarens svenska bilsemester fört mig och flickvännen.

Juli 2012 känns som en väldigt ojämn sommarmånad med lägre temperaturer än vanligt och mycket regn. Det har varit mycket varannandagsväder för att inte säga varannantimmasväder.

Som vanligt har jag haft en helg i Halmstad med strandpromenader och motorcykelturer längs hallandskusten. Där fick jag en av de tre riktiga sommardagar jag upplevt denna sommar.

Innan dess blev det också en tur upp till Dalarna där jag denna gång besökte Zorngården i Mora. Det var fascinerande att se vilket för sin tid otroligt modernt hus makarna Zorn hade.

Denna semester är en av de längsta jag haft; i o m att jag är på gång att byta jobb. I slutet av augusti börjat jag hos en ny arbetsgivare.

Det har inte funnits mycket tid för bloggande denna sommar, men augusti tror jag bjuder på mer av den varan. Och mer sommar hoppas jag!

Kommentera

