En helt vanlig dag, den 16 343:e

Idag den 13 november 2012 är den 16 343:e dagen i mitt liv, en mycket typisk dag i ”novembertunneln”.

Jag  vaknade strax efter 05.00 efter mindre än 6 timmars sömn. Jag både kom och gick hemifrån i mörker, jobbade drygt 10 timmar, tillbringade bortåt 1 ½ timme på Centralbadet på kvällen. Nytta och nöje. En belöning.

En väldigt typisk dag för mig vid den här tiden på året.

Alla dessa anonyma dagar. Alla dessa dagar som kommer och går. Och nu vet jag så väl att det är livet…


Vägskäl – jag vill va där moralen är som högst
Vägskäl  – men mitt rykte följer mina spar.

Vägskäl – jag har glömt allt som sagts.
Vägskäl – jag tog en annan väg.

Bara en helt vanlig dag,
Vem minns en helt vanlig dag?
Inga spår, bara en doft.
Vem minns en helt vanlig dag?

Vägskäl – verkar som tiden har gått…

Reeperbahn: ”En helt vanlig dag” från LPn ”Peep Show”, 1983

Detta är mina fakta denna kväll:
You are 44 years old.
You are 537 months old.
You are 2,335 weeks old.
You are 16,343 days old.
You are 392,246 hours old.
You are 23,534,805 minutes old.
You are 1,412,088,329 seconds old.

2 svar to “En helt vanlig dag, den 16 343:e”

  1. Sicken jääla bra låt!

Kommentera

