En riktig sommar, denna sommar 2013

Så har snart mina fyra semesterveckor denna sommar kommit och gått. Och vilken sommar det blivit.

Jag har haft förmånen att resa genom ett Sommarsverige som gång på gång visat upp sig från sin bästa sida; efter Halland har Småland och Skåne har stått på menyn och det har varit alldeles underbart. Denna sommar har verkligen infriat förväntningarna och står i skarp kontrast till den förra. Tacksam. Det här har för mig verkligen varit att, som man brukar säga, ladda batterierna.

Såväl den småländska skärgården i Misterhult som skogarna i mörkaste Småland har vi fått se liksom både västraste, mittersta och östraste Skåne. Vart vi än kom var det strålande väder och ren turistpropaganda. Sverige är fantastiskt!

Ja den här sommaren har för mig varit som minnet vill ha det till att somrarna var när jag var barn. Många varma soliga stilla kvällar med ett härligt vackert ljus över allt som sker. Magiskt.

Över 700 semesterbilder har det blivit så här långt totalt och jag hade därför väldigt svårt att välja ut något exempel till bloggen. Men så hittade jag en bild jag är litet extra förtjust i.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Skåne; uppe på Kullaberg, utsikt över Skälderviken mot Bjärehalvön, mitt i juli, mitt i sommaren 2013. Blev litet förtjust i det här lilla torpet (privatbostad?) som bara fanns där intill fyren.

 

Kommentera

