SvTs Ratata-dokumentär, trailern!

Det faktum att det till slut gjorts en timslång dokumentär om Ratata som visas nu i SvT2 kl 19.00 på lördag 21 december är så stort att det kräver minst en extra kommentar från min sida.

Med välfunna deviser som ”En hitmaskin från 80-talet” och ”Ratata genom 80-talet” görs nu en blygsam promotion av vår public service kanal. Det räcker inte och gör inte det svenska 80-talets, i mitt tycke, största popband rättvisa. Därför denna extra promotion!

Ratata 1987
Mauro Scocco + Johan Ekelund = Ratata årsmodell 1987

Ratatas karriär prickade inte bara in 80-talet utan även mina tonår. Bandet gjorde ett mycket starkt personligt intryck på mig och kan helt utan överdrifter sägas ha varit ett soundtrack till mitt liv dessa formande år. Ratata fanns där för mig när jag behövde dem som bäst och känslorna för bandets uttrycksfulla musik sitter djupt. It’s for life!

Här finns nu en trevlig liten sevärd trailer att visa. Godis!
Trailern till SvTs dokumentär om Ratata

Eller varför inte fylla bildskärmen med denna genuina upplevelse!
http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=1774&articleId=1678102&type=embed&contextSectionId=1774&autostart=false

Min tidigare blogg om denna efterlängtade dokumenär

Kommentarer inaktiverade.

